Реалістичний пейзаж у тв-ве Пушкіна. Роль пейзажу у тв-ві Пушкіна

Роман-Трагедія пробудивший свідомість. Зміст назви “Герой нашого часу”. Пекуче почуття особистості.

В 1839 році була опублікована повість Михайла Юрійовича Лермонтова “Бэла” потім “Тамань” і “Фаталіст”.

В 1840 році ці три повісті вийшли як глави роману “Герой нашого часу”, а потім світло побачило весь добуток у цілому. Роман піднімає проблему долі вольової й обдарованої особистості в епоху безвременья. Героїчна спроба “ста прапорщиків” змінити суспільного лада Росії обернулася трагедією для цілого покоління

мислячих людей

Десятиліття, що пішли за розгромом повстання декабристів, були роками реакції, політичного гніта. Щоб зберегти в собі віру в Майбутнє, знайти в собі сили для діяльної праці в ім’я прийдешнього, потрібно було зуміти побачити реальні шляхи боротьби й служіння істині. Переважна більшість мислячих людей тридцятих років становили саме ті, хто не зумів або не встиг знайти цю ясність мети, у кого сформований порядок життя віднімав віру в доцільність служіння добру. Композиція роману дуже складна

Головний герой і його життя з’являються перед читачем із трьох точок зору. Композиційна складність

прямо пов’язана із психологічною складністю героя. Неоднозначність характеру Григорія Олександровича Печорина, суперечливість його образа можна виявити при дослідженні його духовного вигляду, аналізуючи його взаємини з іншими персонажами. Тому особистість героя, його біографія, внутрішній мир, філософські шукання є центром оповідання

Цей духовний психологізм є наслідком особливостей “нашого часу”. “Наш час” епоха, у якій люди, що опанували культурою, минулого приречені на життя нещадну, оскільки історична действитель-ность не могла дати задоволення їхнім поривам і суспільно корисної діяльності. Важка атмосфера, доноси, посилання, стеження зробили для передових людей неможливим вираження власних політичних поглядів

Цінувалася сіра посередність, у той час як будь-яка живаючи думка душилася. Головним були порядок і добромисність. І для людини мислячого, прагнучого до пізнання миру, цей час було вкрай важким

У літературі це привело до появи нового “героя”. Уживши це слово, автор не має на увазі його прямій, героїчний зміст. Навпаки, але підкреслює, що час героїчних людей пройшло.

Людина прагне замкнути в собі, поринає всамоанализ.

Цим і займається головний герой роману Печорин. Доля головного героя була відбиттям доль його покоління. Через учинки Печорина Лермонтов характеризує хворобу свого покоління привабливість зла.

У своєму журналі герой пише: “Зло породжує зло; перше страждання дає поняття про задоволення мучити іншого…” Дійсно, зло привабливо, і головний герой підтверджує це своїми вчинками. Його вчинки злі, але їх чекають від нього, тому він їх робить

Саме в цьому й полягає трагедія свідомості, що пробудилося. Печорину відкрилося світло у всій незначності й убогості. Його мучить питання про межі свободи особи.

В оповіданні “Фаталіст” герой міркує над тим, чи може людина сам вирішувати свою долю або все в житті визначається невідомою, невідворотною силою?

Слід зазначити, що в постдекабристскую епоху фаталізм став питанням часу. Він звільняв людину від відповідальності за долю миру, вів від боротьби, сіяв отступенческие настрою. Чи варто жити, якщо в житті незмінно тріумфує зло?

Чи не є торжество зла законом божим?

Пробуджується свідомість героя, вона як би прозріває й усвідомить, що мир улаштований незовсім, хоча сам він прагне до ідеалу. “Пробігаю в пам’яті все моє минуле й запитую себе мимоволі: навіщо я жив? для якої мети я народився?..” Він не знає мети, але почуває, що народився не для того, щоб нудьгувати вжизни.

Він шкодує, що “не вгадав свого призначення” і “втратив на столітті запал” шляхетних прагнень. “Сили неосяжні” не знаходять теперішнього застосування, і людина дрібніє. Свідомість невідповідності своїх учинків справжньому характеру веде до роздвоєння особистості

У душі Печорина давно живуть два чоловіки: один діє, а іншої судить його вчинки. Печорин не може повно відчувати радість і щастя, тому що зробив із себе постійний об’єкт для спостереження. Такий самоаналіз, що не припиняється, заважає героєві віддатися цілком не тільки почуттю, але й дії, хоча в характері його одним із провідних якостей є активність, вольовий початок. Не одержавши сьогодення розвитку, ці якості поступово згасли, і Печорин, у кому так сильна була


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 2.50 out of 5)

Реалістичний пейзаж у тв-ве Пушкіна. Роль пейзажу у тв-ві Пушкіна