ПОЕТИЧНА МАЙСТЕРНЯ. ВАДИМ СКОМАРОВСЬКИЙ. ІГРАШКИ. ВІКТОР ТЕРЕН. ОСІНЬ. ІГОР СІЧОВИК. НЕСЛУХНЯНИЙ ЯЗИЧОК

І семестр

З ЛІТЕРАТУРНОЇ СКАРБНИЦІ

Урок 45. ПОЕТИЧНА МАЙСТЕРНЯ. ВАДИМ СКОМАРОВСЬКИЙ. ІГРАШКИ.

ВІКТОР ТЕРЕН. ОСІНЬ. ІГОР СІЧОВИК. НЕСЛУХНЯНИЙ ЯЗИЧОК

Мета: удосконалювати навички виразного читання поетичних творів; навчати аналізувати прочитане, добирати риму; розвивати зв’язне мовлення, фонематичний слух; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов до рідного слова.

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

– Як капає дощ? (Кап-кап-кап)

– Як гуркоче грім? (Гр-гр-гр)

– Як гуде машина? (Гу-у-у)

– Як дзижчить комар?

(Дз-дз-дз)

– Дмухнемо на кульбабкуі

Шишка впала – не розбилась,

Шишка в трави закотилась,

Наша Шура в ліс пішла,

Але шишки не знайшла,

Принесла вона додому

Лише радість, лише втому.

Г. Чубач

– Прочитайте скоромовку мовчки; хором повільно; весело, з почуттям гумору; в швидкому темпі, ніби ви біжите до автобуса, а автобус поїхав; виділіть голосом дієслова.

Учитель називає однакові слова, а поміж них таке, що відрізняється лише одним звуком. Діти мають назвати це слово (“спіймати на гачок”) і запам’ятати.

Дуб – дуб – зуб – дуб – дуб.

Коса – роса – роса

– роса – роса.

Комашка – комашка – ромашка – комашка – комашка.

– Які слова ви “впіймали на гачок”?

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

– Що таке рима? Наведіть приклади з вірша А. Костецького “Дивна звичка”.

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Сьогодні ми будемо вчитися самостійно добирати рими.

Гра “Добери риму”

– Я читатиму вірш, а ви доповнюйте його.

Прилетів мені до ніг

Із небес пухнастий… (сніг).

З нього кульок наліплю,

Й бабу снігову… (зроблю).

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Опрацювання вірша В. Скомаровського “Іграшки” (с. 50)

– Які слова вставили у вірш?

– Яку пору року описано у віршику?

Плоту – позолоту.

Листки – колючки, іграшки.

– З чим поет порівнює листки?

Фізкультхвилинка

2. Опрацювання вірша В. Терена “Осінь” (с. 50)

– Прочитайте вірш, вставляючи слова з довідок.

– У яку гру грається вітер із пожовклим листком?

– Як він це робить?

Читати текст, періодично відривати погляд, щоб поглянути на глядачів.

Прочитати вірш здивовано, захоплено.

Листком – біжком.

Мишки – нишком.

Спійма – зима.

– Прочитайте вірш, самостійно закінчуючи рядки.

– Назвіть слова, що римуються.

Виразно прочитати вірш, що найбільше сподобався.

– До нас забралися жуки-буквоїди, які поз’їдали деякі слова. Відновіть утрачені слова.

Забруднила ноги… (трішки).

На порозі біля хати

Стала ноги… (витирати).

Всі сто ніжок обмітала,

Всі сто ніжок… (витирала).

А як стала на помості –

Із гостей вертались… (гості).

Грицько Бойко

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

– Що вчилися робити на сьогоднішньому уроці?

– Чи сподобалося вам добирати рими?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Вивчити віршик, що найбільше сподобався.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)

ПОЕТИЧНА МАЙСТЕРНЯ. ВАДИМ СКОМАРОВСЬКИЙ. ІГРАШКИ. ВІКТОР ТЕРЕН. ОСІНЬ. ІГОР СІЧОВИК. НЕСЛУХНЯНИЙ ЯЗИЧОК