“Підгрунтя поезії Артюра Рембо”

Творча спадщина Артюра Рембо привернула увагу чималої кількості українських літераторів, зокрема неокласиків. Його поезії були перекладені такими авторами як Павличко, Стус, Терещенко, Лукаш й інші. Французького поета в своєму вірші змальовує і Ліна Костенко. У поезії “Хлопчичок прийшов із Шарлевілю” Рембо зображений як вічний бунтівник, мученик з красу та страждалець.

Поетеса старається його ідеалізувати.

По-справжньому французьке суспільство набідувалося від цього поета не більше, а ніж він намучився від самого суспільства.

Поезія Ліни Костенко є унікальним та неповторним поетичним твором, що обумовлений українською реальністю. Конфлікт Артюра Рембо насправді розкриває антагонізм українського поета зі агресивно настроєним і некультурним суспільством, в якому він живе.

У вірші Рембо “Голосівки” образ вимальовується з асоціацій, які виникають з кольорів і звуків. Поезія написана в формі сонета, що дає більше можливостей, дивує динамікою образів і почуттів, інтонацій. Сонет побудований таким чином, що складається з асоціацій.

Голосні звуки цієї незвичної поезії викликають різні образи. Звук “А” співвідноситься

з чорним відтінком, кольором смерті. “Е” – асоціюється з білим кольором, який означає чистоту вранішнього туману. “І” позначає червоний колір, “У” – зелений, колір, що є символом мудрості природи, “О” – має асоціації з синім кольором неба. На перший погляд, асоціації, здавалося б, різні, але вони тісно переплетені між собою за допомогою контрасту.

Чорний колір протиставляється білому, як смерть є протилежністю вічного життя, червоний контрастує зі зеленим, як бездумна пристрасть протиставляється виваженій мудрості. Так вибудовується символічне полотно людського буття.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)

“Підгрунтя поезії Артюра Рембо”