СЛОВО ПРО ЗАКОН І БЛАГОДАТЬ Твір оспівує діяння великого князя Київського Володимира, онука Ігоря, сина Святослава, “про мужність і хоробрість якого… слух пройшов по багатьох сторонах…” Володарював він у Руській землі, що відома в усьому світі. Князь Володимир народився “славним од славних, благородним од благородних” і, “дійшовши літ і снаги”, став єдинодержцем своєї землі та підкорив собі сусідні землі.
Коли Володимир мудро і справедливо правив у Києві, “глянуло на нього всемилостиве око благого Бога” і зажадав
Усі люди, малі й великі, наповнили храми, проголошуючи хвалу Ісусу Христу: “Великий єси, Господи, і чудесні діла твої, Боже наш! Слава тобі!” Як же не похвалити за все це чесного і славного між
Адже завдяки йому люди пізнали Господа і збулися “облуди ідольської”. Заслуга його тим більша, що він, ніколи не бачивши Христа і його апостолів та вчинених ними чудес, поклонився розп’ятому і до сили Божої прилучився. Тому без вагань і сумнівів люди назвали Володимира блаженним. Подібний він до імператора Константина Великого.
Той утвердив християнську віру серед еллінів і римлян, Володимир же – по всій Київській Русі. Отже він “однакової слави і честі достойний”. Добрим свідком благочестя великого князя Київського є зведена ним церква Святої Богородиці Марії, де згодом його самого було поховано. Вельми добрим свідком став також син Володимира Георгій [християнське ім’я великого князя Київського Ярослава Мудрого], який довершив незакінчене батьком.
Він збудував святий Храм Божій Премудрості [Софійський Собор], прикрасивши його “золотом, і сріблом, і камінням дорогим…” Храм цей став “дивом і славою на всі навколишні країни”. Немає рівного йому “по всій півночі земній од сходу до заходу”. Ярослав Мудрий звеличив славний Київ і доручив його Святій Богородиці.
Матері Божій звів він Церкву Благовіщення на великих [Золотих] воротах, аби “благословлення… було і городу сьому”.