Мета. Ознайомити учнів з картиною І. Левітана “Золота осінь”

Мета. Ознайомити учнів з картиною І. Левітана “Золота осінь”, з художньою технікою коллаж. Вчити передавати спостереження за допомогою різноман’ггних матеріалів, вчити працювати групами над однією роботою.

Розвивати навички роботи з природним матеріалом, тканиною, папером, соломкою.

Виховувати допитливість, бережливе ставлення до природи, почуття міри.

Завдання, що закладені в основний зміст уроку.

Ознайомити дітей з картиною художника І. Лев’ггана “Золота осінь”. Сприймання літературних і музичних творів

про осінь. Формувати навички створення пейзажу (загороджування в пейзажі). Вчити працювати у техніці колаж.

Самостійно створювати елементи композиції з природного матеріалу. Поєднувати свої роботи в колективній композиції.

Обладнання для вчителя. Ватман, простий олівець, картина художника І. Пе-в’ггана “Золота осінь”, музика П. Чайковського “Пори року”.

Обладнання для учнів по групах. Соломка, тканина, волосся з кукурудзяних початків, мох, сухе листя, пісок, пшоно, насіння гарбуза і соняшника, вирізки з журналів, сухі кв’гги, клей, ножиці

Мистецька абетка.

КОЛАЖ – це аплікація, виконана

з різних матеріалів.

Хід уроку

1. Актуалізація опорних знань.

Облітають квіти, обриває вітер Пелюстки печальні в синій тишині. По садах пустинних їде гордовито Осінь жовтокоса на баскім коні. Так описував осінь у вірші В. Сосюра.

Цю пору року змальовували у своїх творах також художники. Подивіться, як змалював осінь художник І. Лєвітан у картині “Золота осінь”.

[Діти аналізують картину художника].

– Яка пора року?

– Які кольори переважають? Чому?

– Яких кольорів використано менше? Чому?

– Як зображено природу на ближньому плані? На дальньому плані?

– Чому картина називається “Золота осінь”?

2. Стимулювання навчальної діяльності.

– Що ви помітили, ідучи сьогодні до школи? [Відповіді дітей).

– Ми слухали вірші, дивились, як зобразив осінь художник.

– Як ви думаєте, можна зобразити осінь у вигляді живої істоти? [Відповіді дітей].

– Якою ви собі її уявляєте?

[Відповіді дітей: жінка у вбранні із золотих лісів і запашних квітів).

– Подивимось, як це буде виглядати на малюнку.

[Малюнок вчителя, заздалегідь виготовлений олівцем на ватмані). Діти розглядають зображення, аналізують його.

3. Виклад нового навчального матеріалу.

– Сьогодні ми будемо виконувати колективну роботу “Осінь-чарівниця”. Ми

Вже виконували схожий малюнок, кожен самостійно у своєму альбомі

Фарбами.

– Чи можна його виконати інакше? [Відповіді дітей].

– У якій техніці?

[З дарунків природи, які ви зібрали, ідучи сьогодні до школи).

– Ми познайомимось з новою технікою колаж і новим видом роботи –

Груповою роботою.

КОЛАЖ – це аплікація, виконана з різних матеріалів. А групова робота – це значить, що ви будете працювати групами, по кілька чоловік в кожній групі. У всіх буде своє завдання, а в кінці уроку всі ваші роботи ми об’єднаємо у одну колективну роботу.

Малюнок олівцем колективної композиції у нас готовий, домовимось, хто що буде сьогодні робити на цьому малюнку.

[Відповіді дітей).

– Хто хоче оживити осінь?

(Будете працювати над образом осені,

Ваше завдання: обличчя, прикраси голови, стрічки. Матеріали: сухі квіти, тканина, вирізки з журналів].

Визначаю групу дітей із п’яти чоловік [за бажанням).

– Хто хоче одягнути осінь?

(Сорочку зробимо з насіння гарбуза і не забудьте прикрасити шию намистом з горобини).

Визначаю групу дітей із чотирьох чоловік (за бажанням).

– Хто виконає багряні й жовтогарячі ліси з сухого листя? Визначаю групу дітей із п’яти чоловік (за бажанням).

– Річку з обривистими берегами?

Визначаю групу дітей із п’яти чоловік (за бажанням). (Ваші матеріали: мох, фарби, пісок, пшоно, соломка).

– Церкву з фольги і кольорового паперу? (2 учні).

– Будинки під солом’яним дахом, колодязь? Визначаю групу дітей із чотирьох чоловік (за бажанням).

– Тин із сухих гілок? (2 учні).

4. Самостійна робота.

Щоб уява краще працювала, одночасно слухатимемо музику.

(Діти працюють під музику. Надаю індивідуальну допомогу в роботі з природними матеріалами. Робота ведеться спочатку на місцях, потім завершується на загальному ватмані).

5. Підсумки і оцінювання.

– З якою роботою познайомились на уроці?

– Що найбільше сподобалось?

– Що не сподобалось?

– З твором якого художника ми знайомились?

– Як називається техніка, у якій ми з вами сьогодні працювали?

– Оцінки за роботу (виставляю індивідуально або по групах).


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 4.00 out of 5)

Мета. Ознайомити учнів з картиною І. Левітана “Золота осінь”