Мета: розкрити учням красу і своєрідність поезії Наталі Забіли; вдосконалювати навички свідомого виразного читання віршованих творів; навчати розуміти поетичну мову, знаходити епітети, порівнювати поезії; розвивати

УРОК 46 Тема. О. Коломієць. “Дикий Ангел”. Болючі проблеми сучасності в творі: єдність особистого і громадського, відповідальність кожної людини за свою працю, поведінку, спосіб життя

ДОДАТКИ Додаток №2 ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ для контролю за засвоєнням літературознавчих понять розділу “Світ фантазії, мудрості” – Жанр усної народної творчості та художньої літератури, оповитий казковістю

УРОК 50 Тема. М. Коцюбинський. “Дорогою ціною”. Кохання Остапа й Соломії як центральний мотив у творі. Його непереможна сила, що рухає вчинками, поведінкою, вибором героїв.

Мета: розширити знання учнів про життєвий і творчий шлях Василя Сухомлинського; ознайомити з його оповіданням “Не загубив, а знайшов”; удосконалювати навички свідомого виразного читання, вчити

Мета: збагачувати знання учнів про Україну; розвивати навички правильного, усвідомленого читання, вміння працювати над текстом; виховувати почуття гордості за свою Батьківщину. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ

УРОК 52 Бесіда з позакласного читання Тема. Олександр Довженко. Розповідь про письменника. “Воля до життя”. Правдиве зображення трагічних подій Другої світової війни. Мета. Ознайомити учнів

Мета: продовжити ознайомлення учнів із творчістю Григора Тютюнника; вдосконалювати навички свідомого виразного читання прозових творів; навчати уявляти описані картини, розмірковувати над текстом; розвивати спостережливість, творчу

УРОК 49 Тема. Євген Гуцало. Коротко про письменника. “Сім’я дикої качки”. Твір про людину і світ крізь призму морально-етичних проблем. Мета. Поглибити знання учнів про

УРОК 28 Тема. Михайло Стельмах. “Гуси-лебеді летять”. Поєднання у творі фантастичного й реального. Сприйняття Михайликом навколишнього світу. Ранній вияв творчих задатків. Багатство та поетичність мови

Мета: формувати навички виразного декламування віршів; розширити знання учнів про святкування Дня Матері в Україні; розвивати фонематичний та інтонаційний слух, гнучкість артикуляційного апарату; виховувати почуття

Мета: вдосконалювати навички свідомого виразного читання художніх творів; вчити аналізувати прочитане, висловлювати свої почуття; розвивати зв’язне мовлення, образне мислення; виховувати любов до прекрасного. Хід уроку

Мета: формувати навички швидкого, виразного, правильного читання; розвивати вміння учнів передавати під час читання настрій твору, ставлення автора до зображуваного; розвивати уяву, спостережливість; виховувати любов

Мета: ознайомити учнів з легендою як жанром усної народної творчості; ознайомити з народною легендою “Тополя”; вдосконалювати навички свідомого виразного читання; розвивати зв’язне мовлення учнів, творчу

Матеріал уроку. Леся Українка “Тішся, дитино, поки ще маленька”. Мета. Узагальнити знання дітей про життєвий та творчий шлях Лесі Українки; вчити сприймати та аналізувати поетичні

СВІТОВА ЛІТЕРАТУРА 10 КЛАС РІВЕНЬ СТАНДАРТУ АВТОРСЬКІ УРОКИ ВСТУП. ІЗ ЛІТЕРАТУРИ РЕАЛІЗМУ УРОК № 1 Тема. Загальна характеристика розвитку культури та літератури XIX ст. Реалізм

УРОК 4 Тема. Пісні про боротьбу проти соціального та національного гніту (“Максим козак Залізняк”, “За Сибіром сонце сходить”). Образи історичних осіб, лицарів-оборонців рідної землі, створені

Мета: ознайомити учнів з віршем Миколи Сингаївського “Дощ із краплі починається”; вдосконалювати навички свідомого виразного читання поетичних творів; учити визначати головну думку прочитаного; розвивати зв’язне

Матеріал уроку. Анатолій Камінчук “Про мову”. Загадки. Мета. Вдосконалювати навички свідомого виразного читання віршованих творів; збагачувати активний словник учнів новими словами; розвивати вміння аналізувати твір

УРОК 59 Тема. Володимир Дрозд. “Ирій”. Іронічна, алегорично-химерна проза сучасного прозаїка. “Ирій” – химерна повість про неповторний світ юності, про вічне і швидкоплинне в житті

Матеріал уроку. “Які бувають казки” (стаття а підручнику). Українська народна казка “Ілля Муромець”. Мета. Продовжити ознайомлювати учнів з кращими зразками усної народної творчості казками, з

Урок зарубіжної літератури 9 клас УРОК №21 Тема. Додаткове читання. Й. Гете. Вибрані поезії. Мета: поглибити знання про поетичний талант Гете; розвивати творчі здібності учнів,

Мета: ознайомити дітей з творчістю Остапа Вишні, з його твором “Бекас”; удосконалювати навички виразного, правильного, свідомого читання, вміння працювати з текстом; збагачувати словниковий запас учнів;

Матеріал уроку. Антуан де Сент-Екзюпері “Маленький принц” (уривки з повісті). III частина. Мета. Ознайомити з цікавими фактами про письменника. Допомогти учням усвідомити зміст твору. Вчити

Мета: виявити перші враження від прочитаного; навчити вирізняти головне в характерах героїв; розвивати вміння аналізувати вчинки героїв, порівнювати поведінку літературного персонажа зі своєю власною, сприяти

Мета: продовжити ознайомлення учнів з творчістю Анатолія Костецького; вдосконалювати навички свідомого виразного читання поетичних творів; учити аналізувати прочитане, оцінювати вчинки дійових осіб; розвивати зв’язне мовлення

Матеріал уроку. Михайло Слабошпицький “Брат знаменитого воротаря”. Мета. Ознайомити учнів із творчістю Михайла Слабошпицького; вчити визначати орієнтовний зміст незнайомого оповідання за основними його елементами; удосконалювати

Мета: ознайомити учнів з особливістю віршів-безконечників, навчати продовжувати їх; розвивати мовлення, мислення, допитливість учнів; виховувати інтерес до поетичного слова. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II.

ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 2-4 класи 4 КЛАС ПОЕТИЧНА МОЗАЇКА Урок 24 Тема. Шандор Петефі “Знову осінь завітала”, “Останні квіти”; Жак Превер “Зимова пісенька”; Ованес Туманян “Березень”,

Матеріал уроку. Українська народна казка “Яйце-райце” (продовження). Мета. Закріпити знання дітей про чарівні казки. Удосконалювати вміння чигати діалоги, знаходити в тексті зачин, основну частину і

Мета: вчити учнів сприймати змальовані словами образи природи рідної землі у прозових текстах; удосконалювати навички свідомого виразного читання; формувати вміння аналізувати прочитане; розвивати зв’язне мовлення