Уроки зарубіжної літератури 6 клас Урок 60 Тема: Трагічний оптимізм Р. Д. Бредбері: символічне значення фіналу новели “Усмішка”. Мета: розкрити ідейно-тематичний зміст новели, характеризувати образ

УРОК 25 Позакласне читання Тема. Адріан Кащенко. Розповідь про письменника. “Над Кодацьким порогом”. Історичні події на Запорозькій Січі за кошового отамана Івана Сулими. Мета. Ознайомити

Матеріал уроку. Українські народні казки “Ремесло царевича”, “Золота пшениця”. Мета. Розкрити поняття “соціально-побутова казка”, ознайомити з її характерними рисами. Формувати уміння і навички аналізувати, робити

II семестр З ЛІТЕРАТУРНОЇ СКАРБНИЦІ (продовження) ПОЕТИЧНА ЗБІРКА 1 Урок 56. УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. ТАРАС ШЕВЧЕНКО Мета: розширити знання учнів про життя і творчість Т.

УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 5 КЛАС I семестр ЛІТЕРАТУРНА КАЗКА (17 годин) УРОК № 19 Тема. Тематичне оцінювання № 2 Мета: повторити й узагальнити навчальний

Матеріал уроку. Моріс Метерлінк “Блакитний птах” (уривок). Мета. Продовжити роботу над уривком п’єси “Блакитний птах”. Вчити аналізувати. висувати свої припущення. Розвивати творче мислення, уяву, фантазію.

УРОК 40 Тема. Богдан Лепкий. “Цвіт щастя”. Прагнення кожної людини бути щасливою, істинні та фальшиві цінності на дорозі до щастя. Мета. Удосконалювати вміння виразно читати

Матеріал уроку. Максим Рильський “Синові”. Мета. Розширити, поглибити й узагальнити знання учнів про творчість Максима Рильського; вчити розуміти красу поетичних творів; удосконалювати навички правильного і

Матеріал уроку. Акровірш “Край”. Марія Чумарна “З Україною в серці”. Мета. Поглибити знання учнів про Україну як Батьківщину кожного з нас; пробуджувати національну свідомість, розвивати

Мета: продовжити ознайомлення учнів з творчістю М. Т. Рильського; вдосконалювати навички свідомого виразного читання поетичних творів; вчити аналізувати прочитане, робити висновки, узагальнення; розвивати зв’язне мовлення

І семестр З НАРОДНОГО ДЖЕРЕЛА НАРОДНІ КАЗКИ Урок 33. СКРИНЬКА НАРОДНИХ КАЗОК. ГОРОБЕЦЬ ТА БИЛИНА Мета: продовжити ознайомлення учнів з українськими народними казками; учити відтворювати

УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 7 КЛАС I семестр ГЕРОЇЧНІ ПІСНІ й БАЛАДИ У СВІТОВІЙ ЛІТЕРАТУРІ УРОК 6 Тема. Сербська народна балада “Смерть матері Юговичів”*. Фольклорна

Мета: ознайомити учнів із життєвим і творчим шляхом видатного українського письменника і вченого Бориса Грінченка; вдосконалювати навички свідомого виразного читання; вчити інтонацією передавати настрій твору;

Мета: ознайомити учнів з життєвим і творчим шляхом відомого українського письменника і перекладача Дмитра Чередниченка; вдосконалювати навички свідомого виразного читання; навчати уявляти описані картини, розмірковувати

УРОК 69 Тема. В. Голобородько. Поема “Лелека” (фрагмент). Фольклорна основа твору, народознавчі аспекти. Мета. Розглянути специфічну форму, фрагмент поеми, коментувати його зміст, розкрити образ лелеки;

УРОК 24 Тема. А. Чайковський “За сестрою”. Благородство, відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорозьких козаків. Використання фольклорних мотивів, засобів (прийому гіперболізації). Мета. Вчити характеризувати образи козаків-запорожців,

Мета: ознайомити учнів із творчістю Михайла Слабошпицького, його твором “Славко і жако”; вдосконалювати навички свідомого виразного читання; вчити розпізнавати стани і почуття дійових осіб, характеризувати

УРОК 41 Тема. Б. Лепкий. “Мишка (Казка для дітей: для малих і великих)”. Істинні та фальшиві цінності на дорозі до щастя. Трагічна і комічна ситуації,

УРОК 60 Тема. Андрій Малишко. “Стежина” (“Чому, сказати, й сам не знаю…”), “Вогник”. Патріотичні почуття. Найвищі духовні цінності. Ліризм поезій А. Малишка. Мета. Вміти визначати

УРОК 56 Тема. В. Симоненко. “Гей, нові Колумби й Магеллани”. Заклик поета відкривати “духовні острови” в інтелектуальному морі свого народу. Мета. Розкрити провідні мотиви та

Мета: продовжити ознайомлення учнів з уривками з повісті Михайла Стельмаха “Гуси-лебеді летять”; удосконалювати навички свідомого виразного читання прозових творів; вчити характеризувати дійових осіб, оцінювати їхні

Мета: розширювати знання учнів про життєвий і творчий шлях Т. Г. Шевченка; вдосконалювати навички свідомого виразного читання; вчити аналізувати прочитане; розвивати зв’язне мовлення, образне мислення;

II семестр З ЛІТЕРАТУРНОЇ СКАРБНИЦІ (продовження) ПОЕТИЧНА ЗБІРКА 2 Урок 60. ОЛЕКСАНДР ОЛЕСЬ “БІГА ЗАЙЧИК-СКАКУНЕЦЬ” Мета: вдосконалювати навички свідомого виразного читання віршованих творів; навчати учнів

УРОКИ 37-38 Тема. Олекса Стороженко “Скарб”. Короткі відомості про письменника, його гумористичні твори. Морально-етичні проблеми оповідання. Гумористичне, викривальне зображення головного героя. Скарб – узагальнений образ

УРОК 61 Тема. Поєднання реального з уявним, стилістичні прийоми творення химерного світу в повісті В. Дрозда “Ирій”. Мета: удосконалювати вміння визначати ознаки “химерної прози”, проводити

УРОК 1 Тема. Вступ. Художня література як одна з форм духовної діяльності людини. Функції художньої літератури. Багатозначність художнього образу. Різновиди образів. Аналіз художнього твору. TЛ:

Мета: узагальнити знання учнів за розділом “Світ дитинства в літературі”; вчити порівнювати, співставляти прочитані твори; розвивати творчі здібності учнів, уміння узагальнювати, висловлювати оцінні судження; виховувати

Матеріал уроку. “Повчання дітям” від князя Володимира Мономаха. Віктор Близнець “Ярослав Мудрий”. Мета. Ознайомити учнів зі змістом уривка “Повчання дітям”, дати короткі відомості про автора