УРОК 12 Тема. Максим і Мирослава – сміливі, мужні патріоти; краса їхніх почуттів. Тугар Вовк. Осудження зради громаді заради збагачення. Викриття жорстокості, моральної звироднілості, духовної

Мета: поглибити знання учнів про творчість Олени Пчілки; вдосконалювати навички свідомого виразного читання поетичних творів; вчити аналізувати прочитане; розвивати зв’язне мовлення, образне мислення, творчу уяву,

Мета: розширити і поглибити знання учнів про творчість В. Сухомлинського; ознайомити їх з твором “Співуча пір’їнка”; спонукати школярів до роздумів щодо змісту твору; розвивати творче

Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів за розділом “Легенди. Байки. П’єси”; вчити порівнювати, співставляти прочитані твори, розуміти образну мову, уявляти описані картини, розмірковувати над художнім

Мета: ознайомити учнів з гумористичними творами; вдосконалювати навички свідомого виразного читання; розвивати вміння аналізувати, узагальнювати, висловлювати оцінні судження; виховувати морально-етичні почуття. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ

II семестр ЛІТЕРАТУРНІ КАЗКИ СКРИНЬКА КАЗОК ЗАРУБІЖНИХ ПИСЬМЕННИКІВ Урок 120. УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. Мета: навчати учнів читати швидко і виразно, усвідомлювати зміст прочитаного; розвивати пам’ять,

Урок зарубіжної літератури 9 клас УРОК № 2 Тема. Література доби бароко: найяскравіші представники європейського напряму бароко; провідні теми й стильове новаторство лірики бароко. Мета:

Мета: розширити знання учнів про життєвий і творчий шлях видатної української поетеси Лесі Українки; вдосконалювати навички свідомого виразного читання; розвивати пам’ять, увагу, образне мислення; виховувати

УРОК 62 Тема. Доброта і любов, розуміння, взаємопідтримка в українській родині. Стосунки у шкільній родині. Мета. Характеризувати героїв твору, вміти коментувати морально-етичні проблеми людського співжиття,

ДОДАТКИ Додаток №1 ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ ДО ТЕМИ “Види мовленнєвої діяльності” (підсумковий контроль на уроках розвитку мовлення) – Які види мовленнєвої діяльності притаманні людині: A) слухання,

Мета. Перевірити знання та вміння учнів із вивченої теми. Розвивати зв’язне мовлення, творчі здібності. Виховувати почуття справедливості, любові до рідної землі, бажання бути кращим. Обладнання.

Мета: узагальнити знання учнів за розділом “Розповіді про нас самих”; учити порівнювати, співставляти прочитані твори; розвивати творчі здібності учнів, уміння узагальнювати, висловлювати оцінні судження; виховувати

І семестр З НАРОДНОГО ДЖЕРЕЛА НАРОДНІ КАЗКИ Урок 39. СКРИНЬКА КАЗОК НАРОДІВ СВІТУ. ЯК ДІВЧИНА КОРОЛЯ ПЕРЕХИТРИЛА (УГОРСЬКА НАРОДНА КАЗКА). ЗАЧИН, ОСНОВНА ЧАСТИНА І КІНЦІВКА

ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 2-4 класи 3 КЛАС СВІТЛО ДАЛЕКОЇ ЕЛЛАДИ Урок 1 Тема. Міфи Греції. “Олімп” Мета: навчити учнів розуміти і розкривати зміст поняття “міф”, відрізняти

Мета: вдосконалювати навички свідомого виразного читання; вчити голосом, інтонацією передавати настрій дійових осіб, знаходити зображувально-виражальні засоби опису природи; розвивати зв’язне мовлення учнів, уміння виділяти у

Мета: почати ознайомлення учнів з новим розділом “У країні дитинства”; вдосконалювати навички свідомого виразного читання; вчити аналізувати прочитане, оцінювати вчинки дійових осіб, визначати головну думку

Переказ. Поняття про переказ як жанр художньої літератури та вид мовленнєвої діяльності. Докладний переказ художнього тексту розповідного характеру Мета: ознайомити школярів із художніми особливостями народних

Мета: розширювати, поглиблювати знання дітей про творчість П. Г. Тичини; вдосконалювати навички свідомого виразного читання поетичних творів; розвивати естетичні почуття, емоційність сприймання поезії, образне мовлення;

Мета: розширити знання учнів про творчість Дмитра Білоуса; вдосконалювати навички свідомого виразного читання поетичних творів; вчити учнів під час читання розмірковувати, уявляти, придивлятися, прислухатися; розвивати

І семестр З НАРОДНОГО ДЖЕРЕЛА НАРОДНІ ДИТЯЧІ ПІСНІ ТА МАЛІ ЖАНРИ Урок 9. СКРИНЬКА ЗАГАДОК Мета: продовжувати ознайомлення учнів з багатством рідної мови; ознайомити учнів

УРОК 46 Тема. Борис Харчук “Планетник”. Роздуми про сенс людського життя. Зміст (умовної) частини. Образ Планетника. Мета. Вчити коментувати зміст (умовної) частини повісті, характеризувати образ

УРОК 63 Тема. Внутрішня гідність і повага до людей – риси характеру юного героя, стимули його поведінки. Мета. Схарактеризувати образ головного героя, вміти виділяти головне;

Мета: продовжити ознайомлення учнів з творчістю Івана Франка; вдосконалювати навички свідомого виразного читання поетичних творів; розвивати зв’язне мовлення, образне мислення, здатність відчувати красу поетичного слова;

УРОК 72 Тема. Контроль навчальних досягнень (усне опитування). Творчість В. Голобородька, Л. Кисельова. Мета. Здійснити контроль знання учнями змісту програмних творів, розвивати зв’язне мовлення, вміння

Тема уроку. ОБРАЗИ РОМАНУ ПАНТЕЛЕЙМОНА КУЛІША “ЧОРНА РАДА” (ЯКИМ СОМКО, ІВАН БРЮХОВЕЦЬКИЙ, КИРИЛО ТУР, ПЕТРО ШРАМ) Мета уроку: ознайомити учнів з рисами характеру персонажів, їх

Мета: розказати учням про життя і творчість Лесі Українки; вдосконалювати навички виразного читання віршованих творів; розвивати акторські здібності учнів, пам’ять, зв’язне мовлення; виховувати любов до

Урок зарубіжної літератури 9 клас УРОК №30 Тема. Ернст Теодор Амадей Гофман (1776 – 1822) – багатогранний митець – романтик. “Крихітка Цахес” – шедевр романтичної

Мета: вдосконалювати навички свідомого виразного читання; вчити учнів сприймати змальовані словами образи природи рідної землі у прозовому творі, спостерігати за змінами в природі; розвивати зв’язне

Мета: актуалізувати й розширити знання учнів про творчість Грицька Бойка; вдосконалювати навички свідомого виразного читання поетичних творів; розвивати почуття гумору, вміння стежити за перебігом подій

І семестр З НАРОДНОГО ДЖЕРЕЛА НАРОДНІ ДИТЯЧІ ПІСНІ ТА МАЛІ ЖАНРИ Урок 2. СКРИНЬКА ПІСЕНЬ-НЕБИЛИЦЬ. ДВА ПІВНИКИ Мета: ознайомити учнів з піснями-небилицями; удосконалювати навички правильного