Конспект уроку за творами Джека Лондона

Мета: виявити перші враження від прочитаного; навчити вирізняти головне в характерах героїв; розвивати вміння аналізувати вчинки героїв, порівнювати поведінку літературного персонажа зі своєю власною, сприяти формуванню активної життєвої позиції.

Обладнання: виставка літератури, портрет письменника, понятійний словник, репродукції картин за тематикою.

Хід уроку

Організаційний момент

Повідомлення Теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

Вчитель. Джек Лондон… Мабуть, біля його колиски літали янголи – так

багато було йому дано природою. Вдивіться у це обличчя на портреті.

Вольові риси і такі ясні дитячі очі. Таким він і був у житті: сильна, вольова особистість, яка пройшла найсуворіші випробування долею і не зламалась, і водночас добра, щира людина, яка більш за все любила людей і природу.

Актуалізація знань.

Перевірка випереджального домашнього завдання (прочитати біографію письменника, зробити записи у зошитах).

Форма перевірки – бесіда за проблемним питанням і схемою.

Джек Лондон, хто він?

/І \

ДитинствоТворчістьНавчання

Бесіда:

-Ваше враження від оповідання ” Жага до життя “.

-Що

сподобалося в оповіданні і чому?

-Як би ви повели себе на місці героїв і чому?

-Про що хотів розповісти автор?

-Чому письменник звернувся до цієї теми?

-Чому автор саме таку назву дав твору, чи міг би бути інший варіант назви?

-Що ви знаєте про “золоту лихоманку”?

Робота з текстом оповідання “Жага до життя”.

Форма роботи: крок за кроком героя. (Учні, опираючись на цитатний план, відновлюють стисло сюжетну лінію твору.)

Цитатний план оповідання: “Вони ступали, кульгаючи, до річки…” “Очі засвітилися тугою пораненого оленя…” “Невесела картина”

“Два дні в нього не було і ріски в роті…” “Олень захропів і помчав геть…” “Земля й небо стали ще сіріші…” “Ще одна ніч…”

“Його почали мучити галюцинації” “Ведмідь незграбно ступив уперед…” “Якусь частину він лежав нерухомо…” “Він був спокійний і мислив ясно…” “Тепер його ніщо не цікавило…” “Вовкове терпіння було надмірне…” “З палуби вони помітили на березі якусь дивну істоту”

“І все ж чоловік був при своєму розумі…”.

III. Слово вчителя. Умови Півночі нерідко породжують особливі екстремальні ситуації, в яких найяскравіше розкриваються як позитивні, так і негативні риси кожної людини.

Драматичні умови змушують людей швидко приймати рішення, від яких залежить їхнє життя. За таких обставин кожен повинен вести боротьбу за виживання, іти на жертви, балансувати на межі успіху і краху, життя і загибелі. Іде боротьба за життя не

Тільки з тваринами, але й з самим собою. Чому автор не дав імені головному герою? (Висловлювання учнів.) Дослідницькопошукова робота за проблемним запитанням в групах або за схемою.

Завдання: підібрати ключові словасимволи до кожного з понять схеми.

Підсумок уроку. Усне висловлювання за змістом теми уроку або епіграфа.

Мотивація оцінок.

IV. Домашнє завдання.

Підготуватися до уроку позакласного читання і прочитати ще один Твір Джека Лондона “Біле Ікло”.

Н. Г. Івасюк, учитель методист Хмельницька обл.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)

Конспект уроку за творами Джека Лондона