ДОРОЖЧОГО ЗА ВІТЧИЗНУ НЕМАЄ НІЧОГО. ВАСИЛЬ СУХОМЛИНСЬКИЙ “ВЕРБА – МОВ ДІВЧИНА ЗОЛОТОКОСА”

II семестр

ОПОВІДАННЯ

СКРИНЬКА ЦІКАВИХ І ПОВЧАЛЬНИХ ІСТОРІЙ

Урок 105. ДОРОЖЧОГО ЗА ВІТЧИЗНУ НЕМАЄ НІЧОГО. ВАСИЛЬ СУХОМЛИНСЬКИЙ “ВЕРБА – МОВ ДІВЧИНА ЗОЛОТОКОСА”

Мета: вдосконалювати навички правильного й виразного читання; збагачувати словниковий запас учнів; формувати оцінні судження; розвивати вміння передавати різні почуття під час читання; прищеплювати любов до Батьківщини.

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

Лобик гладенький, лапки ласкаві,

Клава на лаві і котик на лаві.

Котик Лапанчик муркоче на лаві,

Лагідно

казку розказує Клаві.

Шу-шу-шу – чистомовки я пишу.

Ят-ят-ят – їх пишу для всіх малят.

Ки-ки-ки – їх говорять залюбки.

Ло-ло-ло – щоб чисте мовлення було.

Ла-ла-ла – Алла дівчинка мала.

Ли-ли-ли – в гості ми до неї йшли.

Ло-ло-ло – в Алли тісто підійшло.

Ла-ла-ла – пирогів вона спекла.

Ле-лє-ле – чаю Аллочка наллє.

Лі-лі-лі – ось лимони на столі.

Лю-лю-лю – дуже кисле не люблю.

Життя – шиття

Шерсть – жерсть

Дошивати – доживати

Тушити – тужити

Шаль – жаль

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Гра “Хто краще?”

Конкурс

на краще читання з пам’яті опису співу жайворонка.

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Відгадайте загадку.

– Проливала дрібні сльози

Молода дівиця.

Полоскала довгі коси

У чистій водиці. (Верба)

– Що ви знаєте про цю рослину?

– Сьогодні ми ознайомимося з твором Василя Сухомлинського, у якому він пише про вербу.

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

– Які картини поставали у вашій уяві під час слухання оповідання?

Віти коси

Сумує тихо

Щаслива тремтять

Гніздечко золотокоса

Прокидається зазеленіють

Читання слів “луною” за вчителем; “буксиром” у парах.

– Яке слово складається з двох частин? (Золотокоса)

Фізкультхвилинка

Самостійне напівголосне читання тексту учнями, кожен у своєму темпі.

– З ким автор порівнює вербу, із чим – її віти? Доведіть свою відповідь за текстом.

– Прочитайте ті частини оповідання, у яких ідеться про щасливу дівчину – вербу.

– Хто щасливий разом із нею? Чому?

– У якій частині оповідання вжито слова сумує, зітхнула? Які почуття верби вони передають?

– Простежте, як змінюються почуття дівчини-верби зі зміною кольору її кіс.

– У яких рядках твору зосереджено його основну думку? Прочитайте.

Учитель читає речення з тексту, навмисне припускаючись помилок. Учні мають помітити помилку, прочитати речення правильно.

Як вилітає зі свого затишного (теплого) гніздечка, зелені коси тремтять.

Весною вона прилетить, і верба перестане журитися (сумувати).

Упав жовтий (золотий) листок і поплив кудись далеко-далеко.

За командою “кидок” – усі діти починають читати напівголосно текст. За командою “засічка” – зупиняються й олівцем позначають останнє прочитане ними слово.

Цей текст таким самим чином читають ще раз. (Але не більше трьох разів.)

Під час повторного читання діти переконуються, що прочитали більший обсяг – “засічка” поставлена вже далі. Це доводить їм необхідність багаторазового читання тексту, адже з кожним разом результати покращуються.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

– Яке оповідання читали на сьогоднішньому уроці?

– Яка основна думка цього оповідання?

– Який висновок для себе зробили?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Переказувати зміст оповідання за малюнками.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 4.00 out of 5)

ДОРОЖЧОГО ЗА ВІТЧИЗНУ НЕМАЄ НІЧОГО. ВАСИЛЬ СУХОМЛИНСЬКИЙ “ВЕРБА – МОВ ДІВЧИНА ЗОЛОТОКОСА”